Educational Research | تعلیمی تحقیق کیا ہے

دانشورانہ سرگرمی جس میں نیا علم آتا ہے یا اس نے گزشتہ غلط فہمی کو درست کیا!

Introduction: طلباء کو بہتر بنانے کے مقصد کے ساتھ تعلیم کے شعبے میں رجحان کے درمیان مفکور تعلقات کے بارے میں 
معلومات جمع کرنے کا ایک سائنسی اور منظم عمل

Observations as a research technique
مشاہدہ ایک منظم اعداد و شمار کے مجموعی نقطہ نظر ہے. محققین نے اپنے تمام حواس کو قدرتی طور پر لوگوں کی جانچ پڑتال کرنے یا قدرتی طور پر حالات کی جانچ کرنے کے لئے استعمال کیا.
سائنس حصولِ علم کا ایسا طریقہ ہے جس میں مشاہدات کی بنیاد پر نظریات [Theories]قائم کیے جاتے ہیں۔ ان مشاہدات کی بنیاد انسان کے حواس خمسہ پر ہے یعنی سماعت، بصارت، لمس، سونگھنا اور چکھنا، دعوی یہ ہے کہ ان حواس خمسہ سے حاصل ہونے والے مشاہدات کوبنیاد بنا کر آفاقی نوعیت کے نظریات قائم کرنا ممکن ہے۔
اس بات کو سمجھنے کے لیے درج ذیل مثال پر غور کریں:

[1] اس لوہے کو جب گرم کیا گیا تو وہ نرم ہو کر پھیل گیا۔
محض ایک یا دو مشاہدات یا تجربات کافی نہیں ہیں بلکہ کثیر تعداد میں مشاہدات کے بعد ہی یہ نتیجہ نکالنا درست ہوگا۔ اس طرح نتیجے کی صحت کا دارومدار اس بات پر بھی ہے کہ کتنے اقسام کے لوہے کو مختلف درجہ حرارت، مقامات اور مختلف اوقات میں گرم کرنے کا تجربہ کیا گیا۔ اور یہ شرط واضح ہے یعنی اگر کوئی لوہا ایسا پایا جائے جو گرم کرنے پر نہ پگھلے تو پھر آفاقی دعویٰ درست نہیں ہوگا۔ چناں چہ انفرادی مشاہدات کو دلیل کے لیے بطور مقدمہ استعمال کرکے آفاقی نظریات تعمیر کرنے کے طریقے کار کا نام استقرائی منطق کہلاتا ہے اسے ہم یوں بیان کرسکتے ہیں:
”اگر کسی شے ’الف‘ کا مختلف حالات میں کثیر تعداد میں مشاہد ہ کیا جائے اور ہر مشاہدے میں شے الف کسی وصف ’ب‘ سے متصف ہو تو یہ نتیجہ نکالنا درست ہوگا کہ تمام ’الف‘ صفت ’ب‘ سے متصف ہے دوسرے لفظوں میں تمام ’الف‘ پر صفت ’ب‘ کا حکم لگانا عقلاً درست ہے"_
کلاس روم مشاہدے  کی ایک اور شکل ہے. ... اساتذہ کے مشاہداتی نوٹ بنانے کے لئے بھی فائدہ مند ہے!
یہ نوٹ process of concept کی ترقی، پڑھنے، سماجی بات چیت، communication کی مہارتوں سے تعلق رکھنے طالب علموں کو سیکھنے اور بیان کرنے کی خدمت کرتی ہے
سائنسی طریقہ میں، دو قسم کے مشاہدے موجود ہیں: مقداری اور قابلیتی.

Comments

Popular Posts